Hoşgeldin, Ziyaretçi:

l Üye Ol
Tarih: 12.11.2019, Saat: 13:11
  • http://mareaturkiye.com'na Hoşgeldiniz!
  • Yeni temamızla yayındayız.
  • Kaldığımız yerden devam durmak yok :)
Marea Türkiye > GENEL > Bu Gün Marea İçin Ne Yaptınız ? > Yardım Benzinde tekleme >
 Yorum: 29    Görüntülenme: 4038
Konuyu Oyla:
  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 Benzinde tekleme
16.12.2018, Saat:23:02, (Son Düzenleme: 17.12.2018, Saat:09:39, Düzenleyen: Ateş düşürücü.)
Çevrimdışı
Kıdemli Üye
Üye Grubu
Üyelik Tarihi: 01.08.2017
Mesajlar : 316
Araç: Marea   1.6 Exclusive
Model ve Renk: 2006   Beyaz
Konum: Eskisehir
Marea
#1
Benzinde tekleme

Arkadaşlar herkese iyi günler araca 1300 km kadar önce triger değişti. Değişimden sonra pek sorun yoktu, motor benzindeyken biraz sarsıntılı çalışıyordu. lpgde hiç sorun yok. neyse şu aralar iyice benzindeyken sarsıntılı çalışma ve gazladığında isteksizlik var lpgye geçince bunlar yok. şehir içi 2. viteste süratın 30 km/s giderken gaza basınca motor motor ileri geri iyice titriyor belli deviri bulunca titreme kesiliyor. Lpg kablosu ile bağlandım sisteme benzin enjektörlerinide görebiliyorum oradan. sinyal alınamayan benzin enjektörü yok hepisinden aynı ms oranında bilgi var. dün şamandıra ve pompayı söküp hortumda patlak, filtrede tıkanıklık varmı diye baktım ondada sorun yok. hatta su dolu kaba batırıp pompayı çalıştırdım. Şamandıranın üstündeki deliği elimle kapatamadım basınçta var tabiki monometre ile bakmak en sağlıklısı. Bunlardan önce depoya enjektör temizleyici atmıştım reçine kalıntı vardır çözüm olmadı. sökmediğim sadece enjektörler kaldı, benzin iç filtresi tertemizdi oradanda pislik alacağını zannetmiyorum. aklıma oksijen sensörü geliyor ölçümünü yapmadım daha. Başına böyle bir sorun ve çözüm bulan varsa bilgilendirirse sevinirim.
Arkadaşlar birde aracın beynine bağlanmak için kablo alacağım vag com kkl olandan ama onlarında 2 çeşit çiplisi varmış CH340 ve FT232RL diyerek geneldede Audi, Skoda, Seat, Wv grubu bağlanır diyor kafam karıştı, sizin bağlandığınız tip hangisiyse yardımcı olursanız sevinirim.
(Son Düzenleme: 17.12.2018, Saat:09:39, Düzenleyen: Ateş düşürücü.)
16.12.2018, Saat:23:02
Cevapla
17.12.2018, Saat:16:08,
Çevrimdışı
Site Kurucusu
Admin Grubu
Üyelik Tarihi: 12.11.2014
Mesajlar : 2,273
Araç: Marea   1.6 Exclusive
Model ve Renk: 2004   Gri
Konum: Ankara
Marea
#2
Cvp: Benzinde tekleme

Sente atlama durumunu araştırdınızmı.


ReDD nickli üyenin imzası
Dikkatinizi çekebilecek konular;

* Marea ABS lambası arızasını gidermek

* Muayeneye giderken
* Marea Krank/Devir Sensörünün Temizlenmesi
* Motor yağ eksiltme nedenleri ve egsozt dumanı yorumları
* Marea gösterge panelinin ışıklarının değişimi
* Klima neden koku yapar, Bu kokudan nasıl kurtulmalıyız
* Arka Tamponun Sökülmesi
* Marea Otogaz kullanıcılarının bilmesi gerekenler
* Marea Arka Koltuk Kılıflarının Sökülmesi
* Hararet durumunda yapılması gerekenler
* Marea Teybin Sökülmesi
* Motor geç çalışma sorunu çözümleri


Ve dahasını forumumuzu inceleyerek bulabilirsiniz.

17.12.2018, Saat:16:08
Cevapla
17.12.2018, Saat:18:27,
Çevrimdışı
Kıdemli Üye
Üye Grubu
Üyelik Tarihi: 01.08.2017
Mesajlar : 316
Araç: Marea   1.6 Exclusive
Model ve Renk: 2006   Beyaz
Konum: Eskisehir
Marea
#3
Cvp: Benzinde tekleme

(17.12.2018, Saat:16:08)ReDD Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Sente atlama durumunu araştırdınızmı.

Hocam sente atlasa lpgde de yapacak ama onda sorun yok. Sorunum sadece benzindeyken herhalde benzin tertibatında. Bende oksijen sensöründen şüpheleniyorum benzinde yakıtta fazla yakıyor zaten kablo araştırıyorum hangisi uyumluysa alip bağlayacam kontrol edicem.
17.12.2018, Saat:18:27
Cevapla
17.12.2018, Saat:21:13,
Çevrimdışı
Çalışkan Üye
Üye Grubu
Üyelik Tarihi: 04.11.2017
Mesajlar : 123
Araç: Marea   1.6 SX
Model ve Renk: 2000   Gri
Konum: İzmir
Marea
#4
RE: Benzinde tekleme

17.12.2018, Saat:21:13
Cevapla
17.12.2018, Saat:21:20,
Çevrimdışı
Çalışkan Üye
Üye Grubu
Üyelik Tarihi: 04.11.2017
Mesajlar : 123
Araç: Marea   1.6 SX
Model ve Renk: 2000   Gri
Konum: İzmir
Marea
#5
RE: Benzinde tekleme

Testi kendim yaptım,manometre ve diğer malzemeler hepsi 70 tl tuttu. Ustalara yalvarıp keyfini beklemektense kendim takılıyorum.
Videodaki sorun aracı stop edince basınç sıfırlıyor
Buda ilk marşda almama ve benzinde sarsıntı yapıyordu,ısınınca düzelme oluyordu kısmen.
17.12.2018, Saat:21:20
Cevapla
17.12.2018, Saat:21:25,
Çevrimdışı
Çalışkan Üye
Üye Grubu
Üyelik Tarihi: 04.11.2017
Mesajlar : 123
Araç: Marea   1.6 SX
Model ve Renk: 2000   Gri
Konum: İzmir
Marea
#6
RE: Benzinde tekleme

Basınç regülatörü nüde test ettim oda sağlam,hatta kaçak yok,pompa basıncı gayet iyi,şimdi diceksin peki nerde sorun var o zaman.
17.12.2018, Saat:21:25
Cevapla
17.12.2018, Saat:21:38,
Çevrimdışı
Kıdemli Üye
Üye Grubu
Üyelik Tarihi: 01.08.2017
Mesajlar : 316
Araç: Marea   1.6 Exclusive
Model ve Renk: 2006   Beyaz
Konum: Eskisehir
Marea
#7
Cvp: Benzinde tekleme

@Osmanerken hocam bilgisayara bağlayıp bakacağımda uyumlu kabloda kararsız kaldım. İnternetten onu sipariş edicem
17.12.2018, Saat:21:38
Cevapla
18.12.2018, Saat:12:13,
Çevrimdışı
Emektar Üye
Üye Grubu
Üyelik Tarihi: 14.09.2016
Mesajlar : 531
Araç: Marea   1.6 Liberty
Model ve Renk: 2004   Gri
Konum: İzmir
Marea
#8
Cvp: Benzinde tekleme

(17.12.2018, Saat:18:27)Ateş düşürücü Nickli Kullanıcıdan Alıntı:
(17.12.2018, Saat:16:08)ReDD Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Sente atlama durumunu araştırdınızmı.

Hocam sente atlasa lpgde de yapacak ama onda sorun yok. Sorunum sadece benzindeyken herhalde benzin tertibatında. Bende oksijen sensöründen şüpheleniyorum benzinde yakıtta fazla yakıyor zaten kablo araştırıyorum hangisi uyumluysa alip bağlayacam kontrol edicem.

Video da izlediğim kadarıyla benzini geri gitmesine mani olan tek yönlü bir sobop olmalı, şamandıranın çıkışında gömülü..
Sanırım konrağı kapattığında basınclı kalması gereken yakıt geri kaçıyor.. Araya ilave sibop atarak denemek daha dogru olur..
18.12.2018, Saat:12:13
Cevapla
18.12.2018, Saat:13:46, (Son Düzenleme: 18.12.2018, Saat:13:48, Düzenleyen: Ateş düşürücü.)
Çevrimdışı
Kıdemli Üye
Üye Grubu
Üyelik Tarihi: 01.08.2017
Mesajlar : 316
Araç: Marea   1.6 Exclusive
Model ve Renk: 2006   Beyaz
Konum: Eskisehir
Marea
#9
Cvp: Benzinde tekleme

(18.12.2018, Saat:12:13)muevete Nickli Kullanıcıdan Alıntı:
(17.12.2018, Saat:18:27)Ateş düşürücü Nickli Kullanıcıdan Alıntı:
(17.12.2018, Saat:16:08)ReDD Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Sente atlama durumunu araştırdınızmı.

Hocam sente atlasa lpgde de yapacak ama onda sorun yok. Sorunum sadece benzindeyken herhalde benzin tertibatında. Bende oksijen sensöründen şüpheleniyorum benzinde yakıtta fazla yakıyor zaten kablo araştırıyorum hangisi uyumluysa alip bağlayacam kontrol edicem.

Video da izlediğim kadarıyla benzini geri gitmesine mani olan tek yönlü bir sobop olmalı, şamandıranın çıkışında gömülü..
Sanırım konrağı kapattığında basınclı kalması gereken yakıt geri kaçıyor.. Araya ilave sibop atarak denemek daha dogru olur..

İmage

İmage

İmage


Hocam @Osmanerken pompadaki sibop ilk resimdeki sol tarafındaki ufak delikli olması lazım ben temizlemiştim filtre falanmı doldu yada hortumlarda yırtılmamı var diye söktüğümde fotoğrafladım. O deliğin içinde ufak bilya gibi yayla kapatan mekanizma ve contası var galiba onlarda tahribat olduysa geri kaçırıyo olabilir. Ben kompresörün havası ile güzelce temizledim sorunum yoktu oralarda hatta oradaki benzini temizlemek için zorla çıkarttım hava olmazsa çıkmayacaktı.

(Son Düzenleme: 18.12.2018, Saat:13:48, Düzenleyen: Ateş düşürücü.)
18.12.2018, Saat:13:46
Cevapla
18.12.2018, Saat:14:11,
Çevrimdışı
Kıdemli Üye
Üye Grubu
Üyelik Tarihi: 01.08.2017
Mesajlar : 316
Araç: Marea   1.6 Exclusive
Model ve Renk: 2006   Beyaz
Konum: Eskisehir
Marea
#10
Cvp: Benzinde tekleme

Arkadaşlar sorunum muhtemelen benzin enjektörlerinden kaynaklanıyor. Lpgde araç normal stabil sorunsuz çalışıyor. Benzin pompasını söküp kontrol ettim sorun yoktu kirlenmede yoktu filtre tertemiz tekrar temizleyip taktım. Bujilerde yeni değişti, ateşlemede sorun olsa eğer lpgde ikende aynı şikayetim devam edecektir. Dün benzinde iken  1 numaralı buji kablosunu söktüğümde araçta pek değişme olmadı şikayet ettiğim gibi sarsıntılı çalışmaya devam ediyordu. Diğerlerini söktüğümde bayaa titreme ve düzensiz çalışıyordu. Lpgde iken hepsini kontrol ettim araç sorunsuzdu zaten lpgde 1 numaralı buji kablosunu söktüğümde ve diğerler kabloları söktüğümde titreme vardı. Benzinde denediğim 1 numaralı pistonun, benzin enjektörü ya tıkalı yada işeme yapıyor. Düzgün ve yeterli yakıt gelmiyor, benzindeyken kablosunu çekmeme rağmen değişme olmadı. Fakat lpgde iken hemen tekledi buji+buji kablosu yada bobinde sorunum olsaydı aynı problemi lpgde ikende yapması lazımdı diye yorumladım. Lpg kablosu ile bağlandığımda, benzin enjektörlerinden sinyal geliyor ama fiziksel bir tıkanıklık söz konusu galiba. Yarında oksijen sensörünü avometre ile ölçeceğim değerleri nedir. Olmazsa kendim benzin enjektör kütüğünü söküp temizleyip kontrol edicem. Sorunum sadee benzinde düzensiz çalışması
18.12.2018, Saat:14:11
Cevapla
18.12.2018, Saat:14:43,
Çevrimdışı
Çalışkan Üye
Üye Grubu
Üyelik Tarihi: 02.12.2017
Mesajlar : 162
Araç: Brava   1.6 ELX
Model ve Renk: 2001   B
Konum: K
Brava
#11
RE: Benzinde tekleme

Pc ye bağlatıp benzin yakıt değerlerini düzelttir.Benim arama normalin 4 katı fazla yakıyordu dolayısiyle hem benzin hem gaz ayarlarım düzeldi.Bide gaz hortumların ne kadar uzunsa o kadar problem yaşarsın enjektörler üstte değil altta olacak
18.12.2018, Saat:14:43
Cevapla
18.12.2018, Saat:14:46,
Çevrimdışı
Çalışkan Üye
Üye Grubu
Üyelik Tarihi: 04.11.2017
Mesajlar : 123
Araç: Marea   1.6 SX
Model ve Renk: 2000   Gri
Konum: İzmir
Marea
#12
RE: Benzinde tekleme

Enjektörlere giden soket var 5 kablolu ortadaki kalın eksi,solunda ve sağındaki 2 şer kablo enjektörlerin bobin uçları
4 enjektörün ohm na bakabilirsin
Açıkta kolay yerde zaten.
18.12.2018, Saat:14:46
Cevapla
19.12.2018, Saat:09:25,
Çevrimdışı
Kıdemli Üye
Üye Grubu
Üyelik Tarihi: 01.08.2017
Mesajlar : 316
Araç: Marea   1.6 Exclusive
Model ve Renk: 2006   Beyaz
Konum: Eskisehir
Marea
#13
Cvp: RE: Benzinde tekleme

(18.12.2018, Saat:14:43)piyanisteray Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Pc ye bağlatıp benzin yakıt değerlerini düzelttir.Benim arama normalin 4 katı fazla yakıyordu dolayısiyle hem benzin hem gaz ayarlarım düzeldi.Bide gaz hortumların ne kadar uzunsa o kadar problem yaşarsın enjektörler üstte değil altta olacak

Söylediklerinizi dikkate alıcam hocam pcden ayarların düzenlenmesi lazım bozulmuştur muhtemelen. Lpg hortumları uzun değil biliyorum. lpg enjektörleride altta konumlandırılmış o kunda bi problemim yok şükür. teşekkür ederim.
19.12.2018, Saat:09:25
Cevapla
19.12.2018, Saat:09:29,
Çevrimdışı
Kıdemli Üye
Üye Grubu
Üyelik Tarihi: 01.08.2017
Mesajlar : 316
Araç: Marea   1.6 Exclusive
Model ve Renk: 2006   Beyaz
Konum: Eskisehir
Marea
#14
Cvp: RE: Benzinde tekleme

(18.12.2018, Saat:14:46)Osmanerken Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Enjektörlere giden soket var 5 kablolu ortadaki kalın eksi,solunda ve sağındaki 2 şer kablo enjektörlerin bobin uçları
4 enjektörün ohm na bakabilirsin
Açıkta kolay yerde zaten.

Doğrudur hocam enjektör soketi bobinin olduğu yerde ulaşması kolay avometre ile hem enjektörleri hemde oksijen sensörünü hem benzinde hem lpge iken ölçeceğim. benzinde yakıt fazla yakıyorsa zaten oksijen sensörü dengelemek için çok avans ayarı istiyordur. avometreden görürüz ama lpgde sorunum yok lpgde iken o kadar düzeltme avans oynatmaz. teşekkürler bilgilendirmeniz için.
19.12.2018, Saat:09:29
Cevapla
19.12.2018, Saat:09:56,
Çevrimdışı
Çalışkan Üye
Üye Grubu
Üyelik Tarihi: 04.05.2015
Mesajlar : 123
Araç: Marea   1.6 ELX
Model ve Renk: 1999   Lacivert
Konum: Adana
Marea
#15
Cvp: Benzinde tekleme

Merhaba
Yakın zamanda hem benzinde hem lpg de çok yakmasından dolayı beyinciye gidip ayarlama yapmasını istedim. Bezin göstergelerimin çok fazla olduğunu buradan düzeltemeyeceğini söyleyip bir kaç tanıdığı ustayı arayıp durumu izah etti ve hepsinin sorduğu ilk soru ( duraklamalarda, ışıklarda, rolantide araçta sönme oluyor mu ? , Araçta tekleme ve çekiş gücü zayıflamış mı ?) bende oluyor dedim. Söyledikleri sente ayarında sıkıntı olduğunu söylediler.
Kendi ustama gidip durumu izah edip orjinal aparatıyla sente ayarı yapmasını ve trigeri değiştirmesini söyledim.
Bu işlemler yapıldıktan sonra teklemelerim, çekiş zayıflığı, yakıt fazlalığı, rolantide stop etme gibi bütün sorunlarım hepsi aniden bitti ve çok keyifli bir şekilde kullanıyorum şu an aracımı...
Triger yeni değişmişse ve sonradan bu olaylar baş göstermişse sente ayarını orjinal aparatıyla tekrar kontrol ettirmen tavsiye ederim.
19.12.2018, Saat:09:56
Cevapla
19.12.2018, Saat:15:59,
Çevrimdışı
Moderatör
Moderatör Grubu
Üyelik Tarihi: 03.05.2015
Mesajlar : 1,506
Araç: Marea   1.6 Exclusive
Model ve Renk: 2005   FÜME
Konum: ÇANKIRI
Marea
#16
Benzinde tekleme

Aparatla triger tkılmadıysa baştan sona hata sürekli hatalar arızalar başlar. Siz en iyisini yaptırmışsınız.

Redmi Note 6 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


veyis nickli üyenin imzası
2005 MAREA EXCLUSİVE
19.12.2018, Saat:15:59
Cevapla
19.12.2018, Saat:22:34,
Çevrimdışı
Kıdemli Üye
Üye Grubu
Üyelik Tarihi: 01.08.2017
Mesajlar : 316
Araç: Marea   1.6 Exclusive
Model ve Renk: 2006   Beyaz
Konum: Eskisehir
Marea
#17
Cvp: Benzinde tekleme




Hocam oksijen sensörü değerleri zengin karışım yapıyor. Normalde 0.4 voltta dengelemesi gerekirken genelde 0.6 ve üzeri çalışıyor. Gaza basıp çektiğimde enjektörleri kapatmak için 0.01 volta kadar düşürüyor. Normal işlemini yapıyor ama venelde hep zengin karışımda geziyor araç. Birde bugün farklı 3 tane ustaya gittik ilki direk bilgisayara bağladı. Orada oksijen sensörü hatası vardı sildi tekrar vermedi ama o usta buji ve buji kablosu yeni olmasına rağmen buji kablosu aldırdı denedik durum gene aynı, subaplar yanmış dedi üst kapak açalım dedi. Yanıma 1 takım sıfır buji kablosu aldırdı hemen uzaklaştım. Diğeri benzin enjektörleri dedi yada sente kaçırmış dedi. Bana ikiside mantıklı geldi. Müsayit olduğumda benzin enjektörlerine bakacağız. Araç lpgde normal çalışıyor canavar gibi kaptırıyor. Sorunum sadece benzinde alt devirde teklemesinde ve isteksiz gidiyor. Yalnız aklıma takılan şey sente kaçık olsa lpgdeykende bu isteksizliği ve titremeyi yapmazmı?
19.12.2018, Saat:22:34
Cevapla
19.12.2018, Saat:23:04,
Çevrimdışı
Çalışkan Üye
Üye Grubu
Üyelik Tarihi: 04.11.2017
Mesajlar : 123
Araç: Marea   1.6 SX
Model ve Renk: 2000   Gri
Konum: İzmir
Marea
#18
RE: Benzinde tekleme

Bende oksijen sensörünü değiştirdim.3-4 ay önce
Eski sensör 0,1 v sabit çıkış veriyordu
Yeni sensörün videosunu çekmiştim linkini atayım.
Kıyaslarsın.
19.12.2018, Saat:23:04
Cevapla
19.12.2018, Saat:23:06,
Çevrimdışı
Çalışkan Üye
Üye Grubu
Üyelik Tarihi: 04.11.2017
Mesajlar : 123
Araç: Marea   1.6 SX
Model ve Renk: 2000   Gri
Konum: İzmir
Marea
#19
RE: Benzinde tekleme

19.12.2018, Saat:23:06
Cevapla
02.01.2019, Saat:00:36,
Çevrimdışı
Kıdemli Üye
Üye Grubu
Üyelik Tarihi: 01.08.2017
Mesajlar : 316
Araç: Marea   1.6 Exclusive
Model ve Renk: 2006   Beyaz
Konum: Eskisehir
Marea
#20
Cvp: Benzinde tekleme

Arkadaşlar benzinde sarsıntılı çalışma problemim vardı. problemimi çözdüm sizlerede bilgi olsun diyerek paylaşım yapmak istedim. Belki birilerinin işine yarar diyerek bol fotoğraflı izlediğim yolları ve başımdan geçenleri anlata bildiğim kadar yazacağım.
Benim bu problemim triger setini değişiminden bir müddet sonra kendini gösterdiği için aklıma hep sente tam kurulamadı diye kurcalıyordu ama Lpg de iken sorunsuzdu makina canavar gibi alıyordu. birçok ustaya gittim. Kimisi sente ayarı ve ateşleme dedi( ama lpgde sorunsuz dediğimde ve gördüklerinde. Lpg sorun çıkartmaz zaten diyorlar) Kimisi hiç kontrol etmeden direk benzin pompasını değiştir, senteyi tekrar kuralım, buji+buji kablosu ve bobini değiştirelim, hatta komple motor yapalım üstten açarız yavaştan aşağı doğru ineriz diyerek kendine iş arayanlar bile vardı. birde bizim araçların ustalar tarafından sevilmemesi de eklenince bir çok ustada ben marea araçlara bakmıyorum diyerek geri çeviriyordu. mecburen elde kalan ustalarla bir çözüm bulacaktım. Elimden iyi kötü sökme takma işleri gelir. Kalacaksa benim elimde kalsın diye düşündüm, çünkü ilk gittiğim tamirci kendinden emin şekilde buji kablosu dedi(ustam ateşlemede olsa lpgdede aynını yapar dememe rağmen) ve 150 liraya buji kablosu aldık. Hemen dükkanda taktık sorun daha devam ediyordu. nolacak bu kablo dedim ve parçacı almaz dedi. Bende daha hemen dükkanda denediğimiz kabloyu kutusuna koydum satarım belki. Bagajda daha önceden buji kablosunu değiştirirken dişini kırdığım ve sonradan tamir ettirdiğim orijinal ateşleme bobinide vardı. Onu taktık sorun devam. Bujiler yeniydi oradan başka buji taktık sorun devam. usta bana sen bunu burada bırak biz üst kapaktan başlayalım açmaya sorunu araya araya aşağıya kadar inelim dedi. Başka ustayada baktırayım diyerek uzaklaştım. Diğer ustalarda hep aynı bahaneleri ürettiler hatta birisi benzin deposuna 2,5 litre tiner dökelim dedi selülozik tiner ne varsa açar dedi. yok usta dedim naptın sen yanma derecesi yüksek olduğundan sibopları eritir dedim. Başka bir araca attık sorun çözüldü dedi. Bende 750 ml.olan selülozik tinerden yarım depo dolu olan araca döktüm. kısa bir müddet kullandıktan sonra arabanın kaputu açıp egzost manifolduna baktığımda kıpkırmızı olduğunu gördüm. Yüksek derece yanma olduğundan mutlaka üst kapağa zarar verekti hemen lpgye alıp benzincide depoyu doldurdum tiner oranı seyrelsin diye. Kendime bir plan çizdim, önce depodaki pompayı söküp kontrol ettim.
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

Arkadaşlar benzin pompasında ve filtrede sorun yoktu güzelce tekrar temizledim kompresörle iyice sağına soluna hava tuttum hortumlarını kontrol ettim yırtık, kaçak varmı diyerek ve suyun içine soktum çalıştırdım deliğe elimi zor kapatabildim. tekrar hava ile kuruladıktan sonra yerine taktım.


Sonra boğaz kelebeğini temizledim. rolanti motorunu falan sorunum hala düzelmedi. 


İmage

Sonra aklıma lpg diyaframı arızalı olabilir benzindeykende hafif gaz gönderirse motor zengin karışımdan sersemler diyerek sistemden lpg borusunu keserek denedim. sorun devam ediyor. Aracı bilgisayara bağladık daha önce delphi ile bağlandığında oksijen sensörü hatası vermişti. hataları sildikten sonra başka arıza vermemişti. benim aklımı oksijen sensörü kurcaladı. hatta bununla alakalı videoyu eklemiştim sizlere. bunun normal olduğunun kanaatına vardım artık. çünkü değerler sabit kalmıyordu zengin karışım geldiğinde sensör hemen fakirleştiriyor çok fakir olduğunda zenginleştiriyor sürekli 0,4 dengesinde tutmaya çalışıyordu. Fiat araçlarını obd ile bağlayan kendi orjinal yazılımı olan bir beyinciye yönlendirdiler. Aracı bağladık cihaza sistemi komple taradı yaklaşık 3-5 dk sürdü. bulduğu tek arıza P0170 Benzin Buharlaşma valfi dedi usta bunu değiştirelim dedi ve ekledi senteyle falan alakası yok ateşlemeyle de seninki benzin sistemiyle boşuna her tarafını söktürme dedi çünkü taktığı cihaz ateşleme bobinini ve enjektörleri falan görüyordu. Bende araştırdın bu buharlaşma valfini ne görev ettiğini. sistem benzin deposundaki buharlaşan gazı karbon kanistere emdiriyor ve araç benzinde çalışırken motor 65 santigrat dereceyi geçince emdirdiği kanisterden geri yaktırıyor böylece o uçacak olan gazı atmosfere salınması önleyip hem çevre dostu hem yakıt tasarrufu sağlıyor. Buharlaşma valfi aşağı ekliyorum.

İmage
İmage

Depodan gelen gazın emdirildiği karbon fitrede Ön sağ çamurluk içinde ben buna filtre denilince dolmuş emme yapamıyor zannederek çamurluk içinden bunuda temizlemek için söktüm. resimlerini aşağı yüklüyorum

İmage
İmage
İmage

Ben bunu temizleyecektim normalde ama gördümkü temizlenecek bir durumu yok her tarafı kapalı ve içinden yakıt birikiyor zannetmiştim öylede değil. siyah kutunun üstünde ufak kapak gibi birşey var zaten orası açık hava alıyor içindede karbon filtre falan var yani araç bunu ömür boyu kullanabilecek bir durum. elimi buraya atmışken. benzin dolum borusunun orada iç tarafında bu ufak kap vardı boruların girdiği onu kopmuştu. bende açıkta kalan hortumlara pislik girmesin diye vidayla kapatmıştım. meğer depoda biriken benzin buharı o borularla ön tarafa gidip filtrede birikip sonra araç onu kullanacakmış.zaten sistemi ben 1 2 yıl önce kapatmışım. birde hortumları üfledim falan 2 tanesibenzin deposunun üstündeymiş buradan benzin buharını ön tarafa giden üçüncü aktarıyormuş ben bunların hepisini kapatınca benzin buharı depoda birikiyor yazında benzin ısındıkça genleşme yapıyordu ve hatta benzin alırken tabanca sık sık atıyordu, meğer içeri giren yakıt kadar havayı tahliye edemediğinden benzin boğazındaki pompa ondan atıyormuş bende bunları açtım uçlarını ve içine pislik girip tıkamacak şekilde izole ettim. sonradan hakikaten benzin alırken pompa hiç atmadı başka bir problemimi de rastgele çözdüm.

İmage

Sonra tek aklımda benzin pompasını elle ölçmüştüm o kaldı bir manometre ile pompanın güçünü ölçtüm araç çalışmıyorken ve çalışıyor gaza yüklenmemde de tam 4 bar basınç üretiyordu.

İmage

aklımda tek benzin enjektörleri kaldı. sisteme bilgisayarla falan bağlandığımızda görüyorduk enjektörleri, bağlanamadığımz sinyal alınmayan yoktu ama fiziksel bir tıkanıklık olabilir dedim. Araç benzinde çalışırken buji kablosunu teker teker söküp taktım en soldaki 1 nolu uzun olan pistona gideni söktüğümde neredeyse hiç değişme yoktu, diğerlerini söktüğümde motor iyice tekliyordu, aynı işlemi Lpgde yaptım her söktüğüm buji kablosu tekliyordu çalışma düzeni bozuluyordu ateşlemeden olsaydı zaten benzindeki hatayı lpgde devam ederdi diyerek 1 nolu pistonu besleyen benzin enjektörünün tıkalı olduğundan şüpkelenerek, üst kapağı sökerek enjektör kütüğüne ulaştık. enjektörleri sökerek enjektörcüye götürdüm.

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

orada da bağladık makinaya ve sorun kendini gösterdi her enjektör cam kavanozlara püskürtülüyor benim 1 nolu enjektörde tık yok çalışıyor ama benzin gelen yerinde ufacık filtre var minicik tortular gelerek tıkamış. usta dediki atayım makinaya temizlemeye açılırsa çalışır iş görür, açılmazsa yenisini alırsın dedi ve temizlemeye bağladık makinaya 45 dk. sonra açılmış ve temizlenmiş olarak aldık. Hemen taktık araca geri montajını yaptık yaptık ilk marşımızı sorunsuz canavar gibi makina oldu. Neymiş öyle siboplar yanık dediler, sente atlamış dediler, ateşleme dediler hepisine uysak harcadığımız paranın haddi hesabı ve çektiğim stresin çilesi bitmeyecekti kendim yavaş yavaş uğraşarak hataları eleyerek hallettim. Hemen arkasından aynı beyinciye tekrar gidip benzinde fazla yakıyor demiştim, kendiside söylemişti benzin değerlerin çok yüksek diyerek. bütün herşey yoluna girince araçla fazlada oynadık benzin değerlerini sıfırladım. Bir müddet benzinde kullandım, hakikaten uzun yolda benzini içiyordu araç kısmen düşme oldu daha önce 5 ms de çalışan benzin enjektörleri 3buçuk ms'ye kadar düştü. aynı ayarla artık lpg sisteminide kalibre ettim. araç her iki yakıt tipinde roket gibi oldu ivmelenmesi muhteşem keyif veriyor


İmage

İmage

İmage

İmage



bu işin bana maliyeti
boş yere aldığım, letgo ilanını bekleyen buji kablosu 150 tl
selülozik tiner 10 tl
toplamda beyinciye verdiğim para 40 tl
enjektör sökme işlemı ustaya 100 tl
enjektör kontrol ve temizlik 80 tl
toplamda buji kablosu hariç: 230 tl


Fakat bu işlemleri yaparken motorun üstü benzin oldu. motor ısındıkça koku içeri geliyordu bende güzelce motoru yıkadım 50 km kadar yol yapıp aracı park ettim. Ertesi gün işe gitmek için hareket ettiğimde abs lambası yandı daha önce abs beynini lehimlemiştim, izolasyonu düzgün olmadı galiba su kaçtı diyerek aynı beyinciye tekrar gittim lehimler tekrar tazelendi(150 tl) araç ilk marştan sonra abs lambası yanıyor, tekerlek birkaç tur attıktan sonra abs sönüyor kısa müddet sonra tekrar yanıyor. bağladık bilgisayara C1045 arızası verdi sol arka tekerlek sensörü, bunuda halletmek üzereyim baska konu başlığında anlatayım.
02.01.2019, Saat:00:36
Cevapla
02.01.2019, Saat:11:05,
Çevrimdışı
Site Kurucusu
Admin Grubu
Üyelik Tarihi: 12.11.2014
Mesajlar : 2,273
Araç: Marea   1.6 Exclusive
Model ve Renk: 2004   Gri
Konum: Ankara
Marea
#21
Cvp: Benzinde tekleme

@Ateş Düşürücü hocam çok iyi bir anlatım olmuş. Vallahi ellerinize sağlık. Forumun en güzel yanıda bu zaten, bilenler bilemeyenlere anlatarak çok güzel çözümler buluyor. Ayrıca kendi emeğinizle bunu çözmüş olmanız ayrı bir güzel, çünkü dediğiniz gibi herkes farklı birşey söyleyecek ve bir sürü para dökmüş olacaktınız. Kendiniz uğraşmasanız belkide hala sorun çözülmemişti. Hatta çoğu kişi gibi bu ne biçim araba diyerek mareayı kötülüyor olabilirdiniz.
Ellerinize sağlık, kazasız belasız arızasız sürüşler dilerim.


ReDD nickli üyenin imzası
Dikkatinizi çekebilecek konular;

* Marea ABS lambası arızasını gidermek

* Muayeneye giderken
* Marea Krank/Devir Sensörünün Temizlenmesi
* Motor yağ eksiltme nedenleri ve egsozt dumanı yorumları
* Marea gösterge panelinin ışıklarının değişimi
* Klima neden koku yapar, Bu kokudan nasıl kurtulmalıyız
* Arka Tamponun Sökülmesi
* Marea Otogaz kullanıcılarının bilmesi gerekenler
* Marea Arka Koltuk Kılıflarının Sökülmesi
* Hararet durumunda yapılması gerekenler
* Marea Teybin Sökülmesi
* Motor geç çalışma sorunu çözümleri


Ve dahasını forumumuzu inceleyerek bulabilirsiniz.

02.01.2019, Saat:11:05
Cevapla
03.01.2019, Saat:00:10,
Çevrimdışı
Kıdemli Üye
Üye Grubu
Üyelik Tarihi: 01.08.2017
Mesajlar : 316
Araç: Marea   1.6 Exclusive
Model ve Renk: 2006   Beyaz
Konum: Eskisehir
Marea
#22
Cvp: Benzinde tekleme

(02.01.2019, Saat:11:05)ReDD Nickli Kullanıcıdan Alıntı: @Ateş Düşürücü hocam çok iyi bir anlatım olmuş. Vallahi ellerinize sağlık. Forumun en güzel yanıda bu zaten, bilenler bilemeyenlere anlatarak çok güzel çözümler buluyor. Ayrıca kendi emeğinizle bunu çözmüş olmanız ayrı bir güzel, çünkü dediğiniz gibi herkes farklı birşey söyleyecek ve bir sürü para dökmüş olacaktınız. Kendiniz uğraşmasanız belkide hala sorun çözülmemişti. Hatta çoğu kişi gibi bu ne biçim araba diyerek mareayı kötülüyor olabilirdiniz.
Ellerinize sağlık, kazasız belasız arızasız sürüşler dilerim.

Bilgi paylaşıldıkça değerlenir. Sizler bu forumun kurucusu olarak faydalı birşeyler yaptınız. Bizede deneyimlerimizi paylaşmak kalıyor. bir o kadar bilgi aldığım köşeye, faydalı olmak isterim sizlerde bu topluluğu oluşturduğunuz için teşekkür ederim. Arıza konusuna gelince zaten bizim araçlar ustalar tarafından pek sevilmiyor, birde herkes farklı bir yorum katıyor, zaten yedek parça fiyatları katladı, ağızdan çıkan her parçayı değiştirsek evin yolunu bulamayacağız. Elimden bu işler gelir. kendim bir yol çizdim ve teker teker kontrol ederek sonuca ulaştım. yoksa insan stres sahibi ve sizinde dediğiniz gibi nereden bulaştım buna denilecek duruma gelir.
03.01.2019, Saat:00:10
Cevapla
03.01.2019, Saat:00:38,
Çevrimdışı
Çalışkan Üye
Üye Grubu
Üyelik Tarihi: 04.11.2017
Mesajlar : 123
Araç: Marea   1.6 SX
Model ve Renk: 2000   Gri
Konum: İzmir
Marea
#23
RE: Benzinde tekleme

Eline sağlık hocam şu enjektör sürelerine benimde baktırmam lazım,verdin bilgiler çok faydalı.
Enjektörleri ben kendim sökmeyi planlıyorum çok zormu?
03.01.2019, Saat:00:38
Cevapla
03.01.2019, Saat:07:41,
Çevrimdışı
Kıdemli Üye
Üye Grubu
Üyelik Tarihi: 01.08.2017
Mesajlar : 316
Araç: Marea   1.6 Exclusive
Model ve Renk: 2006   Beyaz
Konum: Eskisehir
Marea
#24
Cvp: RE: Benzinde tekleme

(03.01.2019, Saat:00:38)Osmanerken Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Eline sağlık hocam şu enjektör sürelerine benimde baktırmam lazım,verdin bilgiler çok faydalı.
Enjektörleri ben kendim sökmeyi planlıyorum çok zormu?
Hocam uğraştırdı biraz biz üst plastik emme manifoldunu sökerek ve enjektörleri bulunduğu yerden cambazlık hareketiyle çıkardık. Yoksa ön kısımdan çıkması lazım oda ekstra işçilik ve zorluk ama olmayacak iş değil. Kaliteli uzun kol yıldız alyan lazım ön tarafta görünen plastik manifoldun devam ettiği demir manifolddakiler zorladı bizi kitlenmişler resmen. Başka ustalar o demir manifoldu sökerek oradan alıcaz dediler onun içinde ön radyatör, klima radyatörü(tekrar gaz basılacak 125 tl) falan komple indirecez diyolardı biz yukarı plastik manifoldu sökerek enjektör kütüğünü oradan çıkardık.
03.01.2019, Saat:07:41
Cevapla
03.01.2019, Saat:19:16,
Çevrimdışı
Kıdemli Üye
Üye Grubu
Üyelik Tarihi: 01.08.2017
Mesajlar : 316
Araç: Marea   1.6 Exclusive
Model ve Renk: 2006   Beyaz
Konum: Eskisehir
Marea
#25
Cvp: Benzinde tekleme

Bu arada resmini yüklediğim buharlaşma valfi arızalı hâlâ. Onuda cihaza bağlamadan şu şekilde tespit edilebilir. Valfin soketini ve baglı bulunduğu hortumları çıkartıp üflerken yada içinize hava çekerken aracın aküsünden kablo ile soketde 2 tane giriş var zaten birisi + digeride - uç. Onlara enerjiyi verirseniz açılıyorsa çalışıyordur. Enerjiyi vermenize rağmen hiç hava giriş çıkışına izin vermeyip değişme yoksa valf arızalıdır. Benimki kapalı kalmış idi (arızalıyken açık kalabiliyormu bilmiyorum) en azından içeriye kaçak hava sürekli girip rolantiyi sapıttırmıyor. Fiyatı 60 ila 120 tl arası olması gerekiyor. Çokda fazla gerekli değil diye değiştirmedim.
03.01.2019, Saat:19:16
Cevapla
18.04.2019, Saat:07:54,
Çevrimdışı
Yeni Üye
Üye Grubu
Üyelik Tarihi: 13.12.2017
Mesajlar : 14
Araç: Marea   1.6 Exclusive
Model ve Renk: 2003   Gri
Konum: İstanbul
Marea
#26
Cvp: Benzinde tekleme

bu işin bana maliyeti
boş yere aldığım, letgo ilanını bekleyen buji kablosu 150 tl
selülozik tiner 10 tl
toplamda beyinciye verdiğim para 40 tl
enjektör sökme işlemı ustaya 100 tl
enjektör kontrol ve temizlik 80 tl
toplamda buji kablosu hariç: 230 tl


Fakat bu işlemleri yaparken motorun üstü benzin oldu. motor ısındıkça koku içeri geliyordu bende güzelce motoru yıkadım 50 km kadar yol yapıp aracı park ettim. Ertesi gün işe gitmek için hareket ettiğimde abs lambası yandı daha önce abs beynini lehimlemiştim, izolasyonu düzgün olmadı galiba su kaçtı diyerek aynı beyinciye tekrar gittim lehimler tekrar tazelendi(150 tl) araç ilk marştan sonra abs lambası yanıyor, tekerlek birkaç tur attıktan sonra abs sönüyor kısa müddet sonra tekrar yanıyor. bağladık bilgisayara C1045 arızası verdi sol arka tekerlek sensörü, bunuda halletmek üzereyim baska konu başlığında anlatayım.
[/quote]


Ellerinize sağlık, çok güzel paylaşım olmuş.

Ayrıca geçmiş olsun.
18.04.2019, Saat:07:54
Cevapla
18.04.2019, Saat:11:59,
Çevrimdışı
Kıdemli Üye
Üye Grubu
Üyelik Tarihi: 01.08.2017
Mesajlar : 316
Araç: Marea   1.6 Exclusive
Model ve Renk: 2006   Beyaz
Konum: Eskisehir
Marea
#27
Cvp: Benzinde tekleme

(18.04.2019, Saat:07:54)szr Nickli Kullanıcıdan Alıntı: bu işin bana maliyeti
boş yere aldığım, letgo ilanını bekleyen buji kablosu 150 tl
selülozik tiner 10 tl
toplamda beyinciye verdiğim para 40 tl
enjektör sökme işlemı ustaya 100 tl
enjektör kontrol ve temizlik 80 tl
toplamda buji kablosu hariç: 230 tl


Fakat bu işlemleri yaparken motorun üstü benzin oldu. motor ısındıkça koku içeri geliyordu bende güzelce motoru yıkadım 50 km kadar yol yapıp aracı park ettim. Ertesi gün işe gitmek için hareket ettiğimde abs lambası yandı daha önce abs beynini lehimlemiştim, izolasyonu düzgün olmadı galiba su kaçtı diyerek aynı beyinciye tekrar gittim lehimler tekrar tazelendi(150 tl) araç ilk marştan sonra abs lambası yanıyor, tekerlek birkaç tur attıktan sonra abs sönüyor kısa müddet sonra tekrar yanıyor. bağladık bilgisayara C1045 arızası verdi sol arka tekerlek sensörü, bunuda halletmek üzereyim baska konu başlığında anlatayım.


Ellerinize sağlık, çok güzel paylaşım olmuş.

Ayrıca geçmiş olsun.
[/quote]

Rica ederim kardeş
18.04.2019, Saat:11:59
Cevapla
23.10.2019, Saat:22:52,
Çevrimdışı
Yeni Üye
Üye Grubu
Üyelik Tarihi: 23.10.2019
Mesajlar : 7
Araç: Bravo   1.6 SX
Model ve Renk: 2001   mavi
Konum: ankara
Bravo
#28
Cvp: Benzinde tekleme

Hocam selamlar, çok kıymetli bir konu olmuş teşekkür ederim beni de baya aydınlattı
1.6 sx bravo var bende LPGli. Benzini ilk kez fule yakın doldurmuştum, yarım saat sonra arıza lambası yandı, 1 - 2 saat sonra da araba benzindeyken rölantisi 1200 devre çıktı ve aşırı titremeye başladı, çekişi zayıfladı. LPGye geçince bu sorunlar geçiyor ve arıza lambası da sönüyor.
Bilgisayara bağladım arabayı:
P0203 3.silindir enjektör arızası
P0170 benzin trim arızası çıktı. sizinkiyle birebir aynı sorun olduğunu düşünüyorum

bir arkadaş benzini fulleyince depo duvarındaki pislikler inmiş filtreyi tıkamıştır falan dedi. önce depo tarafıyla mı uğraşayım yoksa direkt enjektör sökmeye mi götüreyim emin olamadım.
enjektör tıkalı mı yoksa işiyor mu sökmeden anlamanın bir yolu var mıdır? sizin gittiğiniz gibi bi enjektör bakımcı ankara şaşmaz sanayide bulabilir miyim bilginiz var mı?
23.10.2019, Saat:22:52
Cevapla
24.10.2019, Saat:08:49,
Çevrimdışı
Kıdemli Üye
Üye Grubu
Üyelik Tarihi: 01.08.2017
Mesajlar : 316
Araç: Marea   1.6 Exclusive
Model ve Renk: 2006   Beyaz
Konum: Eskisehir
Marea
#29
Cvp: Benzinde tekleme

(23.10.2019, Saat:22:52)deltaintegrale Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Hocam selamlar, çok kıymetli bir konu olmuş teşekkür ederim beni de baya aydınlattı
1.6 sx bravo var bende LPGli. Benzini ilk kez fule yakın doldurmuştum, yarım saat sonra arıza lambası yandı, 1 - 2 saat sonra da araba benzindeyken rölantisi 1200 devre çıktı ve aşırı titremeye başladı, çekişi zayıfladı. LPGye geçince bu sorunlar geçiyor ve arıza lambası da sönüyor.
Bilgisayara bağladım arabayı:
P0203 3.silindir enjektör arızası
P0170 benzin trim arızası çıktı. sizinkiyle birebir aynı sorun olduğunu düşünüyorum

bir arkadaş benzini fulleyince depo duvarındaki pislikler inmiş filtreyi tıkamıştır falan dedi. önce depo tarafıyla mı uğraşayım yoksa direkt enjektör sökmeye mi götüreyim emin olamadım.
enjektör tıkalı mı yoksa işiyor mu sökmeden anlamanın bir yolu var mıdır? sizin gittiğiniz gibi bi enjektör bakımcı ankara şaşmaz sanayide bulabilir miyim bilginiz var mı?

Geçmiş olsun kardeş bence ilk benzin filtresini değiştir. Eğer bendeki gibi benzin filtresi olmayıp pompa girişinde takılı zımbırtıdan varsa sök onu temizle sonra. Enjektörün tıkalımı yada işiyormu onu kontrol için zaten enjektör kütüğünü sökmen gerekecek içindede pislik kalmıştır onuda temizle derim. Ne olduğunu anlaman için mecburen sökmen gerekecek ama tıkalı olduğunda benim arıza lambası yanmadı çünkü sinyal ve iletişim hâlâ vardı. Muhtemelen seninki enjektör ölmüştür sinyal vermiyordur iletişim kuramayınca onun için arıza kodu düşmüştür. Ben Eskisehirde oturuyorum. Bence sen Ankarada daha kolay bulursun. Kolay gelsin.
24.10.2019, Saat:08:49
Cevapla
24.10.2019, Saat:14:27,
Çevrimdışı
Yeni Üye
Üye Grubu
Üyelik Tarihi: 23.10.2019
Mesajlar : 7
Araç: Bravo   1.6 SX
Model ve Renk: 2001   mavi
Konum: ankara
Bravo
#30
Cvp: Benzinde tekleme

(24.10.2019, Saat:08:49)Ateş düşürücü Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Geçmiş olsun kardeş bence ilk benzin filtresini değiştir. Eğer bendeki gibi benzin filtresi olmayıp pompa girişinde takılı zımbırtıdan varsa sök onu temizle sonra. Enjektörün tıkalımı yada işiyormu onu kontrol için zaten enjektör kütüğünü sökmen gerekecek içindede pislik kalmıştır onuda temizle derim. Ne olduğunu anlaman için mecburen sökmen gerekecek ama tıkalı olduğunda benim arıza lambası yanmadı çünkü sinyal ve iletişim hâlâ vardı. Muhtemelen seninki enjektör ölmüştür sinyal vermiyordur iletişim kuramayınca onun için arıza kodu düşmüştür. Ben Eskisehirde oturuyorum. Bence sen Ankarada daha kolay bulursun. Kolay gelsin.

eyvallah hocam, benzin filtresi yok benimkinde de, o süzgece bakıcam. yeni enjektör almaktan kaçamayacam gibi görünüyor büyük ihtimalle
24.10.2019, Saat:14:27
Cevapla
« Önceki Konu | Sonraki Konu »
Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi



Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Çözüldü Marea benzinde tekleme nrktk 3 2,450 07.08.2017, Saat:08:17
Son Yorum: nrktk

Hızlı Menü:

Türkçe Çeviri: MCTR, Forum Yazılımı: MyBB
© 2002-2019 MyBB Group.
MAREA TÜRKİYE © 2015.